Kolejny i tym samym ostatni odcinek dotyczący błędów w prowadzeniu bloga firmowego. Tym razem o interakcji z czytelnikami oraz social media.

Błąd nr 7: Blog nie jest zintegrowany ze stroną internetową.

Zastanawiałam się czy ująć to w kategorii błędu, bo tak naprawdę oba warianty funkcjonowania bloga mają swoje plusy i minusy.

Blog może być:

• Zintegrowany ze stroną WWW. W tym wariancie blog jest częścią witryny firmowej, jednym działów dostępnym pod linkiem www.nazwafirmy.pl/blog
• Nie zintegrowany ze strona WWW. W tym wariancie blog jest osobnym “bytem“: z własną domeną, systemem CMS a nawet serwerem

To, czy blog ma być zintegrowany ze stroną czy nie, zależy tak naprawdę od celu jaki przyświeca osobom tworzącym bloga. Czy chcą, żeby blog stanowił zaplecze pozycjonerskie? Czy chcą, żeby aktualizacja bloga wpływała na indeksowanie witryny firmowej? Zależy im na promocji witryny firmowej, marki lub samego bloga?  Ja jestem zwolennikiem tej drugiej opcji, czyli integracji bloga z witryną firmową.
Jak rozwiązać ten problem?

  • Jak masz stronę firmową na WordPressie, to problem Ciebie nie dotyczy. Bloga masz zintegrowanego ze stroną WWW. Tylko umieść link do bloga w menu. I prowadź go regularnie.
  • Zainstaluj WordPress lub inny CMS blogowy na tym samym serwerze, na którym stoi witryna firmowa. Ustal adres witryny w tej samej domenie, czyli www.nazwafirmy.pl/blog

Strona www budowa

Błąd nr 8: Na blogu nie ma interakcji z czytelnikami.

Ja wiem, że teraz wszystko dzieje się “na fejsie” i “na fejsie” jest interakcja z Czytelnikami. Nie zaniedbuj jednej Komentatorów z bloga. A wiesz dlaczego? Bo komentarze z Facebooka, nawet te  najbardziej merytoryczne i “wypasione” przepadną w czarnej dziurze za kilka dni. Nikt już ich czytać będzie i nikt do nich nie wróci. A komentarze na blogu zostaną w sieci do końca trwania Google i jeden dzień dłużej. Jeżeli jakiś Czytelnik zada sobie trud (bo nie może pójść na łatwiznę i kliknąć Lubię to ) i wpisze komentarz na blogu, zawsze reaguj. Brak reakcji to największa zbrodnia.
Z czego wynika?

  • W firmie ignoruje się komentarze umieszczane na blogu, interakcja jest tylko Facebooku
  • Nie ma osoby zajmującej się moderowaniem i interakcją z czytelnikami na blogu
Jak rozwiązać  ten problem?

  • Sprawdzać regularnie komentarze pod artykułami
  • Włączyć sobie przypominajkę na maila (dostajesz maila jak ktoś doda nowy komentarz)

Promocja na Facebooku

Błąd nr 9: Artykuły publikowane na blogu nie są udostępniane w social media

A social media to dziś potęga. Nawet jeżeli na blogu masz treści, które zwalają z nóg, nie możesz sobie pozwolić na ignorowanie social media. Nie licz na to, że Czytelnicy sami do Ciebie przyjdą a informacje o super blogu Twojej firmy wyczytają w gwiazdach. Facebook, Twitter, Google + to są Twoi pomocnicy w promocji firmy i bloga firmowego. Umieszczanie każdorazowo linka do ciekawego tekstu w tych trzech serwisach (lub przynajmniejw jednym z nich) to Twój obowiązek.

Z czego to wynika?

  • Firma nie posiada konta w żadnym serwisie społecznościowym. (Zdarza się…)
  • Firma posiada konto na FB, a nawet na Twitterze, ale go nie aktualizuje. Założyli, bo wszyscy zakładali. Zgubili hasło. Pani Jadzia szuka.
  • Firma ma profil na Facebooku, ale nie wie po co go ma. Zastanawiają się. Wrzucają tam śmieszne obrazki z sieci i informacje o produktach na promocji.

Jak rozwiązać ten problem?

  • Po prostu umieszczaj te linki na FB, G+. To działa.

To ostatnia część poradnika o tym,  jakich błędów unikać w prowadzeniu bloga. Jeśli macie jakiekolwiek pytania związane z własnym blogiem – piszcie!

Wcześniejsze części cyklu:

Błędy w prowadzeniu bloga firmowego cz.2

Błędy w prowadzeniu bloga firmowego cz.1
Google