Content marketing to stosunkowo młoda gałąź marketingu. Zwłaszcza w Polsce. Nie sądziłam, że ktoś już zrobił na ten temat badania. A jednak. PBI kilka dni temu opublikowała krótki raport.

Z raportu wynikają interesujące wnioski dla osób, które projektują kontent na bloga czy  social media. Okazuje się, że największą popularnością cieszą się treści reklamowe, które:

  • zawierają w sobie humor i dowcip
  • dotyczą rzeczywistego wydarzenia
  • dotyczą okoliczności i rzeczy, które są znane internaucie

Dobry efekt daje również personalizacja treści wg lokalizacji czy kontaktów. Prawie 22 % internautów przyznało, że podoba im się jak w materiałach pojawia się ich miasto  lub znajomy.  Nie lubią za to statystyk i formalnego stylu.

I na koniec najważniejsza wiadomość. Internauci uznali blogi za jedno z najwiarygodniejszych źródeł informacji o danej firmie. Zaraz po portalach tematycznych (67%) oraz serwisach opinii (58%).

Chcecie dowiedzieć się więcej? Całość raportu poniżej. 🙂