Wyobraź sobie, że właśnie stworzyłaś pierwszą stronę www –  bloga, stronę z prezentacją firmy lub  portfolio z fotografiami. Twoje wirtualne „dzieło” prezentuje się wyśmienicie. Nic w tym dziwnego, że chcesz pokazać je światu.

 

Wrzucasz linka do strony na Facebooka – chwalisz się znajomym. Zbierasz kilka, kilkanaście  „lajków” .  Niektórzy  ze znajomych   udostępniają  link do Twojej strony na swojej tablicy innym  znajomym.  Każdy z nich zerknął na stronę przynajmniej jeden raz. Obejrzał  (lub tylko „rzucił okiem”)  i…

uświadomił sobie, że zobaczył już wszystko, co było do zobaczenia.

Jak myślisz, kiedy zajrzy ponownie?  

 

A teraz wyobraź sobie, że jednym z Twoich znajomych jest Google Bot. Google Bot to  robot wyszukiwarki Google, który lubi odkrywać nowe, nieznane mu przestrzenie  Internetu. Google Bot przeczesuje  Internet i wykrywa nowe strony, które dodaje potem do indeksu Google. To właśnie dzięki jego pracy codziennie w wyszukiwarce  trafiasz na nowe i aktualne wyniki wyszukiwania.

Poznaj Google Bota:

Twoja nowa  strona  pojawiła się na codziennej  ścieżce Google Bota  i postanowił dowiedzieć się:  „Co się u Ciebie dzieje”

Zajrzał i stwierdził, że strona jest wartościowa i  zaindeksował jej wszystkie podstrony.

Spodobało mu się  u  Ciebie tak bardzo, że  po tygodniu postanowił wrócić. Wpadł i zobaczył z lekkim zdziwieniem, że niestety ma nic nowego do zaindeksowania.

Nie zraził się jednak i po dwóch tygodniach znowu przyszedł z wizytą.  Po raz kolejny z lekkim rozczarowaniem stwierdził, że  nic  nowego  na Twojej stronie się nie dzieje. Te same treści, te same podstrony.

Nuda.

Chyba trochę odechciało mi się zagadać już na Twoją stronę. Zastanawia się: Czy warto  na nią  tracić swój cenny czas?

O nie!  Tylko nie to. Nie możesz do tego dopuścić. Nie możesz dopuścić do tego, żeby Google Bot przestał Cię odwiedzać lub odwiedzał Cię  SPORADYCZNIE.

Od wizyt Google Bota zależy przecież Twoja pozycja w wyszukiwarce. Co musisz zrobić, żeby go zatrzymać?

 

Daj Google Botowi prezent w postaci wartościowej treści.

 

Aby Google Bot częściej zaglądał na Twoją stronę:

  1. Stwórz dział z aktualnościami na stronie lub dołącz do strony bloga
  2. Aktualizuj stronę regularnie (przynajmniej raz a najlepiej  co najmniej 3 razy w tygodniu).
  3. Upewnij się, że każda strona witryny ma unikalny tytuł i meta tagi
  4. Dodaj do strony mapę witryny i regularnie ją aktualizuj. Dzięki niej Google Bot szybciej dowie się o nowych podstronach do zaindeksowania.
  5. Upewnij się, że wszystkie podstrony i linki na stronie  działają. Zepsute linki obniżają wartość  Twojej strony w oczach Google Bota.

 

Wartościowy i odpowiednio aktualizowany kontent informacyjny (treść na witrynie) to podstawa indeksacji Twojej witryny w Google i klucz do poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach.

 

Innymi słowy: im ciekawsze treści będą znajdować się na Twojej witrynie, tym…

  • więcej czytelników będzie ją odwiedzać;
  • częściej będą do niej zaglądać Klienci;
  • więcej Twoich stron będzie indeksowanych przez Google Bota;
  • więcej linków będzie kierować do Twojej strony;
  • lepszy będzie Twój wizerunek jako specjalisty w swojej branży.

 

Warto inwestować w dobre treści na stronie. To strategia długofalowa, która w przyszłości się opłaci.