W ostatnim artykule poświęconym podstawom marketingu w wyszukiwarkach wspomniałam, że jednym z najważniejszych elementów decydujących o poprawie pozycji strony w wyszukiwarkach,  jest odpowiednio aktualizowana i wartościowa treść na witrynie. Dziś rozwinę ten temat i opowiem Wam nieco o pozycjonowaniu i  o tym,  jak zadbać o dobry kontent.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działanie, dzięki któremu strona internetowa „wychodzi” na pierwsze pozycje wyników wyszukiwania (m.in w Google.com). Jeśli witryna jest dobrze wypozycjonowana na określone frazy, to pojawi się w czołówce na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.


Wyszukiwanie dla frazy „kursy fotografii dziecięcej”

Oczywiście taki rezultat nie powstaje z dnia na dzień. Nie oszukujmy się. Pozycjonowanie to proces długi i czasochłonny. Czasami znalezienie się w czołówce wyników wyszukiwania bez pomocy specjalistów w tym fachu, czyli dobrej firmy pozycjonującej, jest niemożliwe. Wszystko zależy do tego jak bardzo atrakcyjna jest fraza, na którą chcesz się pozycjonować. Inni słowy jak wiele innych firm, twoich konkurentów, chce pozycjonować się na te frazy co Ty.
Przykład?
Oto wybrane frazy kluczowe z branży  fotograficznej i ich konkurencyjność:

 

Jak widzicie większość fraz opatrzona jest przymiotnikiem Wysoki lub Średni a to oznacza, że  konkurencja w pozycjonowaniu na te frazy jest znaczna. Co zatem robić?

Oczywiście nie wszystkich stać na wynajęcie firmy pozycjonującej. Jak zatem radzić sobie  w domowych warunkach?

 

Twórz strony o wartościowej treści

 

Google cały czas pracuje nad tym, żeby algorytmy wyszukiwarki znajdowały dla internautów tylko strony bogate w przydatne dla nich treści. Ostatnie modyfikacje algorytmu Panda zmierzają właśnie tym kierunku.

Oznacza to, że o pozycji strony w wyszukiwarce coraz  bardziej będzie decydowała jej zawartość.

W wynikach wyszukiwania będą pojawiać się tylko witryny zawierające  kontent o wysokiej jakości.   A co to jest kontent o wysokiej jakości? To kontent, który będzie użyteczny dla internauty.

Jak możesz zatem zadbać o to, żeby Twoja strona  była uwzględniania w wynikach wyszukiwania i trafiała na wyższe miejsca w wyszukiwarce?

Oto kilka wskazówek:

  • Umieszczaj na stronie wartościowe artykuły i teksty z branży jaką reprezentujesz.
  • Dbaj o to, żeby te teksty były interesujące i użyteczne.
  • Umieszczaj na stronie tylko takie teksty, które są zgodne z zakresem twojej działalności.
  • Pilnuj tego, żeby tagi umieszczane przy artykułach odpowiadały zawartości tekstu oraz frazom, na jakie chcesz się pozycjonować.
  • Nie umieszczaj w artykułach tagów, które nie związane są z zawartością strony. Nie wprowadzaj swoich użytkowników w błąd. (!)
  • Dbaj o unikalny kontent – nie kopiuj tekstów z innych witryn, pisz swoje.
  • Spraw, by twoja witryna wyróżniała się wśród innych podobnych witryn.
Wówczas twoja strona będzie odwiedzana częściej  zarówno przez internautów jak i przez wyszukiwarki.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym zagadnieniu,  zapraszam na szkolenie.