facebookWiesz, ile postów publikowanych na firmowym Fan Page’u trafia do twoich fanów? Średnia skuteczność to ok. 16%. A to oznacza, że jeżeli na firmowej stronie na Facebooku masz 250 fanów, to twój komunikat zostanie wyświetlony 40 odbiorcom… Jak to zmienić?

Wszystkiemu “winien” jest Edge Rank – algorytm jakości wpisów w kanale RSS Facebooka. To od niego zależy, ilu fanów danego fan page’a zobaczy dodany post i na jakiej pozycji ten post zostanie wyświetlony.

Zasada jest prosta:

Posty z wysokim Edge Rank będą mają pierwszeństwo w facebookowym RSS-ie przed postami o niskim ER.

Jak Facebook ocenia posty?

Algorytm Edge Rank bierze pod uwagę trzy elementy.

facebook_edgerank_algorithm

1. Świeżość, aktualność wpisu (TIME DECAY).

Im bardziej aktualny wpis, tym większa szansa, że zajmie wysoką pozycję na tablicach użytkowników.

2. Waga aktywności, zaangażowania (WEIGHT)

Bardziej premiowane są wpisy, w których widoczna jest interakcja użytkownika. Chodzi tutaj o wpisy z kliknięciami “Lubię to” , komentarzami użytkowników i udostępnieniami. Największą wartość dla algorytmu mają udostępnienia postu, nieco mniejszą posty z komentarzami. Najmniej wartościowe są komunikaty z kliknięciami “Lubię to“. Szacuje się, że 4 kliknięcia „lubię to” = 1 komentarz, 2 komentarze = 1 udostępnienie).

3. Intensywność interakcji pomiędzy fanem i dostawcą treści (AFFINITY)

Współczynnik wzrasta w przypadku regularnej i dwustronnej interakcji miedzy użytkownikami. A to oznacza, że premiowane są takie posty których zachodzi dwustronna interakcja. Lajkujesz post danego użytkownika, a on lakuje twój post w odpowiedzi.

 

Jak zwiększyć Edge Rank?

Oto kilka wskazówek

  1. Umieszczaj na Fan Page kontent wysokiej jakości

    Nie przedstawiaj “suchych faktów”. Daj fanom raczej ciekawostki, przydatne raporty, ważne wiadomości z ostatniej chwili.

  2.  Dbaj o atrakcyjną formę postów. 

    Najbardziej bardziej angażują fanów posty ze zdjęciami oraz filmy wideo.

  3. Zachęcaj do dyskusji i interakcji.

    Zadawaj pytania otwarte, proś o opinie. Organizuj sondy i ankiety. To zmusi twoich fanów do interakcji!

  4. Regularnie aktualizuj swój fan page.

    Umieszczaj posty w określonych odstępach czasu. Przyzwyczajaj fanów do regularności.

  5.  Rób konkursy. 

    Konkurs ma magiczną moc. Angażuje bardzo wielu fanów. Od czasu do czasu skuś się na organizację konkursu z nagrodami (mogą to być firmowe gratisy). Zobaczysz, że efekty Cię zaskoczą.

Słowem, wchodź w interakcję z fanami. To podstawa sukcesu!

Chcesz wiedzieć więcej o promocji firmy w internecie? Zapraszam na kursy on line z marketingu internetowego.