Katarzyna Biernacka: Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Jaka ma być optymalna długość artykułu na blogu firmowym?
22 marca 2019
Ile postów na blogu firmowym w miesiącu?
10 maja 2019

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blogowanie firm w ostatnim czasie stało się jednym z popularniejszych sposobów na zdobycie rynku on line. Zalet posiadania bloga firmowego jest bardzo wiele. Mimo tego nie wszystkie firmy decydują się na jego założenie. A szkoda, bo dobrze prowadzony blog to jedno z narzędzi sukcesu firmy w Internecie.

Dlaczego firmy nie prowadzą blogów?

Powody są różne. Zacznę od najbardziej prozaicznego: bariera techniczna. Właściciele firm nie wiedzą jak zacząć, jak założyć, jak zainstalować i jak zbudować dobrego bloga i dlatego porzucają ten pomysł od razu na starcie. A przecież to nie jest takie trudne. W Internecie dostępnych jest przecież wiele darmowych systemów CMS z Wordpressem na czele. Za pomocą nich w łatwy, przyjemny (i nieskomplikowany!) sposób można opublikować bloga w sieci. Prowadzenie bloga nie kończy się jednak tylko i wyłącznie na instalacji. Blog firmy, w odróżnieniu od strony firmowej, wymaga nieustannej aktualizacji treści. Trzeba umieszczać na nim interesujące artykuły, poradniki, które mogłyby zainteresować i zaangażować potencjalnych Czytelników/ Klientów. A taka aktualizacja bloga wymaga wiedzy, czasu a czasami zaangażowania dodatkowych pracowników, którzy wymyślaliby tematy i redagowali nowe teksty. I tutaj docieramy do ostatniej przeszkody: braku pomysłu na bloga. Innymi słowy firma wie, że dobrze by było bloga założyć, ale nie ma za bardzo pomysłu na to, co na takim blogu ma się znajdować. Te trzy powody zazwyczaj skutecznie zniechęcają małe firmy do zakładania blogów.

Bardzo często zdarza się również, że firmy ostatecznie zakładają i zaczynają redagować bloga, ale robią to nieumiejętnie, co nie wpływa pozytywnie na wizerunek marki i firmy. O najczęstszych błędach popełnianych przy prowadzeniu bloga firmowego pisałam w innym artykule.


Tymczasem w 2019 roku prowadzenie bloga staje się koniecznością. Przyjrzyjmy się faktom:

  • Z roku na rok wzrasta odsetek firm, które decydują się na założenie i prowadzenie bloga firmowego.
  • Firmy B2B, które prowadzą bloga otrzymują więcej potencjalnych klientów niż te, które tego nie robią.
  • Blog wzmacnia widoczność strony w wyszukiwarce, a organiczne wyszukiwanie przyciąga wysokiej jakości leady (potencjalnych klientów).
  • Blog firmowy ma bardziej długoterminowy zwrot z inwestycji (ROI) niż tradycyjne działania marketingowe.
    To wyniki, o które warto powalczyć, prawda?

    Dlaczego trzeba założyć bloga?

    Na starcie własnego biznesu zazwyczaj nie posiadamy zbyt wielu środków na promocję firmy w Internecie. Na reklamę płatną w wyszukiwarce (Google Ads) lub na Faceboooku i Instagramie trzeba wydać... sporo. To samo dotyczy usługi pozycjonowania strony www, chociaż w tym przypadku koszt zależy od liczby i konkurencyjności słów kluczowych, na które chcemy się pozycjonować. Samo pozycjonowanie i płatna reklama może jednak nie wystarczyć. W takiej sytuacji trzeba szukać innych: skuteczniejszych i tańszych sposobów na wyróżnienie firmy w wyszukiwarce i dotarcie do Klientów. Jednym z nich jest firmowe blogowanie. Solidne prowadzenie bloga firmowego przyniesie Ci wiele korzyści dla promocji swojej firmy. Co zyskasz dzięki niemu?

    1. Poprawiasz pozycję firmowej strony w wyszukiwarce

    Jak wynika z danych bogowanie odpowiada za 434% więcej indeksowanych stron i 97% więcej indeksowanych linków (DemandMetric)
    Firmy, które blogują, otrzymują o 97% więcej linków do swojej strony.

    Jak wiesz, wyszukiwarka Google kocha nowe treści. Roboty Google każdego dnia przeczesują Internet w poszukiwaniu nowych treści, a następnie je indeksują. Im więcej nowych treści dostarczasz, tym lepiej twoja strona www jest oceniana w oczach Googlebotów. To dla nich informacja, że witryna jest wartościowa, ponieważ zawiera mnóstwo informacji, które interesują internautów. Te treści, informacje, wiedzę, dostarczasz właśnie za pomocą bloga firmowego. A to z kolei powoduje, że…

    2. Zwiększysz zysk

    Średnio firmy prowadzące blogi produkują o 67% więcej leadów miesięcznie niż bez nich (DemandMetric).
    47% nabywców B2B przeczytało 3-5 wpisów na blogu lub treści przed rozmową ze sprzedawcą (DemandGenReport).
    82% marketerów, którzy blogują konsekwentnie, widzi pozytywny zwrot z inwestycji (ROI) (State of Inbound)

    Im więcej linków do Twojej strony w sieci, tym większa szansa, że klient na nią trafi. A to przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług firmy.

    3. Zbudujesz wiarygodność firmy

    Ludzie są bardziej skłonni do zakupu produktów lub usług od firm, które znają. 60% konsumentów czuje się zaangażowanych/pozytywnie nastawionych do marki lub firmy po przeczytaniu niestandardowych treści na firmowym blogu (ContentPlus).

    Za pomocą bloga możesz podtrzymywać kontakt z Klientami tak, żeby ta „znajomość” z marką i firmą się zacieśniała. Każdy nowy wpis i interakcja z czytelnikami buduje relacje z potencjalnymi nowymi Klientami.

    4. Wykreujesz się na eksperta w danej dziedzinie

    Blog pomaga w budowaniu Twojego wizerunku i wizerunku Twojej firmy jako eksperta w danej branży. Skoro publikujesz w sieci cenne poradniki dotyczące określonego tematu (np. testy fotelików dziecięcych, aparatów fotograficznych, ciekawe przepisy kulinarne itp.) to oznacza, że wiesz co sprzedajesz. Klienci chętniej kupią produkt od firmy, która doradzi i poleci im dobry towar a do tego podpowie jak z niego umiejętnie korzystać.

    5. Będziesz posiadaczem skutecznego kanału komunikacji

    70-80% użytkowników ignoruje płatne reklamy i skupia się wyłącznie na wynikach organicznych. Co to oznacza?

    Blog firmowy jest jednym z najlepszych miejsc na przekazywanie informacji o nowych produktach lub oferowanych usługach. Umiejętnie przygotowany tekst o nowości może przyciągnąć rzesze kupujących. Ponad to za pomocą bloga możesz szybko odpowiadać na zapytania klientów jak również uzyskiwać od nich cenne opinie, które pomogą Ci udoskonalić usługę, produkt i tym samym poprawić funkcjonowanie firmy. To najważniejsze powody, dla których warto zakładać bloga. Jeśli jeszcze Twoja firma nie zaczęła blogowania, na pewno powinna – to tani i łatwy sposób na promocję w Internecie i pozyskanie nowych klientów.

    Katarzyna Biernacka
    Katarzyna Biernacka
    Content marketer, copywriter, właścicielka agencji iMedia Solutions specjalizującej się w content marketingu - prowadzeniu blogów firmowych, tworzeniu treści do e-sklepów & SEO copywritingu.

    Comments are closed.