Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Jak uatrakcyjnić portfolio na WordPressie? Kolejny pakiet wtyczek.
22 marca 2013
Przydatne wtyczki społecznościowe do WordPressa
27 maja 2013
Show all

Blogowanie firm w ostatnim czasie stało się jednym z popularniejszych sposobów na zdobycie rynku on line. Zalet posiadania bloga firmowego jest bardzo wiele. Mimo tego nie wszystkie firmy decydują się na jego założenie. A szkoda, bo dobrze prowadzony blog to jeden z narzędzi sukcesu firmy w Internecie.

Dlaczego firmy nie zakładają blogów?

Powody są różne. Zacznę od najbardziej prozaicznego: bariera techniczna. Właściciel firm nie wiedzą jak zacząć, jak założyć, jak zainstalować i jak zbudować dobrego bloga i dlatego porzucają ten pomysł od razu na starcie. A przecież to nie jest takie trudne. W Internecie dostępnych jest przecież wiele darmowych systemów CMS z Bloggerem i WordPressem na czele. Za pomocą nich w łatwy, przyjemny (i nieskomplikowany!) sposób można opublikować bloga w sieci. Prowadzenie bloga nie kończy się jednak tylko i wyłącznie na instalacji. Blog firmy, w odróżnieniu od strony firmowej, wymaga nieustannej aktualizacji treści. Trzeba umieszczać na nim interesujące artykuły, poradniki, które mogłyby zainteresować i zaangażować potencjalnych Czytelników/ Klientów. A taka aktualizacja bloga wymaga wiedzy, czasu a czasami zaangażowania dodatkowych pracowników, którzy wymyślaliby tematy i redagowali nowe teksty. I tutaj docieramy do ostatniej przeszkody: braku pomysłu na bloga. Innymi słowy firma wie, że dobrze by było bloga założyć, ale nie ma za bardzo pomysłu na to, co na takim blogu ma się znajdować. Te trzy powody zazwyczaj skutecznie zniechęcają małe firmy do zakładania blogów. A szkoda, bo blog firmowy to potężne (i tanie!) narzędzie, które może wywindować biznes na znaczące pozycje w wyszukiwarkach. W USA blogi na swojej stronie internetowej posiada 60% firm.

Strony WWW z blogiem generują 55% więcej odwiedzających niż strony WWW, które blogów nie posiadają.

55% to wynik, o który powalczyć, prawda?

Dlaczego trzeba założyć bloga?

Na starcie własnego biznesu zazwyczaj nie posiadamy zbyt wielu środków na promocję firmy w Internecie. Na reklamę płatną w wyszukiwarce (w Google Adwords) trzeba wydać co najmniej 1000 PLN miesięcznie (jeśli poważnie myślimy o tej formie reklamy). To samo dotyczy usługi pozycjonowania strony www, chociaż w tym przypadku koszt zależy od liczby i konkurencyjności słów kluczowych, na które chcemy się pozycjonować. Samo pozycjonowanie i płatna reklama może jednak nie wystarczyć. W takiej sytuacji trzeba szukać innych: skuteczniejszych i tańszych sposobów na wyróżnienie firmy w wyszukiwarce i dotarcie do Klientów. Jednym z nich jest firmowe blogowanie. Dobrze prowadzony blog przyniesie Ci wiele korzyści dla promocji swojej firmy. Co zyskasz dzięki niemu?

[title size=”3″]1. Poprawiasz pozycję firmowej strony w wyszukiwarce[/title]

googleJak wiesz, wyszukiwarka Google kocha nowe treści. Roboty Google każdego dnia przeczesują Internet w poszukiwaniu nowych treści, a następnie je indeksują. Im więcej nowych treści dostarczasz, tym lepiej twoja strona www jest oceniana w oczach Googlebotów. Te treści dostarczasz właśnie za pomocą bloga firmowego. A to z kolei powoduje, że…

[title size=”3″]2. Zwiększysz zyski[/title]

wzrotsIm więcej linków do Twojej strony w sieci, tym większa szansa, że klient na nią trafi. A to przekłada się na wzrost sprzedaży produktów i usług firmy.

 

[title size=”3″]3. Zbudujesz wiarygodność firmy[/title]

e-wizerunekLudzie są bardziej skłonni do zakupu produktów lub usług od firm, które znają. Z pomocą bloga możesz podtrzymywać kontakt z Klientami tak, żeby ta „znajomość” z marką i firmą się zacieśniała. Każdy nowy wpis i interakcja z czytelnikami buduje relacje z potencjalnymi nowymi Klientami.

 

[title size=”3″]4. Wykreujesz się na eksperta w danej dziedzinie[/title]

seoBlog pomaga w budowaniu wizerunku Ciebie i Twojej firmy jako eksperta w danej branży. Skoro publikujesz w sieci cenne poradniki dotyczące określonego tematu ( np. testy fotelików dziecięcych, aparatów fotograficznych, ciekawe przepisy kulinarne itp.) to oznacza, że wiesz co sprzedajesz. Klienci chętniej kupią produkt od firmy, która doradzi i poleci im dobry towar a do tego podpowie jak z niego umiejętnie korzystać.

 

[title size=”3″]5. Będziesz posiadaczem skutecznego kanału komunikacji[/title]

Jak czytają internauciBlog firmowy jest jednym z najlepszych miejsca na przekazywanie informacji o nowych produktach lub oferowanych usługach. Umiejętnie przygotowany tekst o nowości może przyciągnąć rzesze kupujących. Ponad to za pomocą bloga możesz szybko odpowiadać na zapytania klientów jak również uzyskiwać od nich cenne opinie, które pomogą Ci udoskonalić usługę, produkt i tym samym poprawić funkcjonowanie firmy. To najważniejsze powody, dla których warto zakładać bloga. Jeśli jeszcze Twoja firma nie zaczęła blogowania, na pewno powinna – to tani i łatwy sposób na promocję w Internecie i pozyskanie nowych klientów.

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Certyfikowany trener Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Informatycznych (ECCC) z zakresu modułów: „PI M7 e-Marketing” oraz „PI M9 Grafika dla fotografów”. Właścicielka firmy iMedia Solutions, specjalizującej się w inbound marketingu (prowadzenie blogów firmowych, content marketing) i organizacji szkoleń z zakresu marketingu w internecie.

Komentarze są wyłączone.