Jak  pracujemy? Co znajduje się w ofercie? Co to jest…? Ile..? Za co…? Poniżej prezentujemy najczęstsze pytania zadawane przez naszych Klientów.

 

Mam sklep postawiony na platformie i-sklep.pl…Czy mogę zainstalować tam bloga?

No cóż, w takim razie mamy problem, ponieważ i-sklep.pl nie pozwala a nawet nie chce (!)  instalować oprogramowania WordPress na swoich serwerach. Jak twierdzą “trzymanie blogów z tego systemu na naszych serwerach nie jest bezpieczne. Zdarzały się już ataki na nasze system właśnie poprzez blogi oparte na WordPressie- czego nie mogliśmy zablokować w odpowiednio szybkim czasie, dlatego nie chcemy ich już trzymać”.

Jeżeli prowadzisz sklep na tej platformie, to masz trzy wyjścia.

  1. Redagować bloga w ramach funkcji dostępnych przez platformę i-sklep.pl, czyli przez bardzo prosty ( prymitywny wręcz) system aktualności. Nie polecam osobiście, bo w tym module aktualności nie ma nic wartego uwagi. Nie pomoże Ci w pozycjonowaniu sklepu a jedynie nabawisz się przy nim frustracji.
  2. Kupić osobny hosting, domenę i postawić bloga na WordPress na osobnym serwerze. A potem podpiąć link do bloga do menu sklepu.
  3. Załozyć darmowe konto na Blogger.com lub WordPress.com i w ramach tych platform prowadzić bloga.

W tym drugim i trzecim  rozwiązaniu z przyjemnością pomożemy. Pierwszemu mówimy zdecydowane RACZEJ NIE.

Czy blog da mi więcej Klientów?

Tak, jeżeli będzie to dobrze i regularnie prowadzony blog, odpowiednio zoptymalizowany, na którym potencjalny Klient znajdzie treści, jakie go zainteresują. Wówczas taki blog będzie pracował na twój zysk i będzie źródłem leadów.

Wg badań już 3-6  tekstów dodanych na bloga w miesiącu daje ok. 200 leadów (potencjalnych klientów). 9-15 tekstów miesięczne na blogu to 600 leadów. Jak widać widać warto. Pamiętaj,  że to potencjalni Klienci. To czy staną się klientami realnymi zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

leady

Czy prowadzenie bloga wpłynie na pozycję mojej firmy/e-sklepu/strony w wyszukiwarce?

Tak. Wpłynie i to bardzo realnie. Ostatnie zmiany algorytmu Google coraz bardziej preferują wartościowe i poczytne treści. A to oznacza, że to, co umieszczasz na stronie ma coraz istotniejszy wpływ na twoją pozycję w wyszukiwarce. Właśnie dlatego po jednej z ostatnich zmian algorytmu Pingwin w październiku 2014 najwięcej straciły w strony, które stawiały na ilość, a nie na jakość. Sukcesywnie natomiast zyskują, którzy zainwestowali w content marketing. Stale dodają nowe treści o odpowiedniej jakości (blogi, działy z aktualnościami), dbają o optymalizację i generują sporo linków w mediach społecznościowych (Facebook, Google +).
Prowadzenie bloga to właśnie wartościowe treści, które lubią wyszukiwarki. Sukcesywnie prowadzony i optymalizowany blog zagwarantuje ci dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

OPpl _odeslania z bloga

Odesłania z bloga na stronę e-sklepu. Na przykładzie jednego z naszych klientów. Bloga uruchomilismy w lutym 2014 roku. I jak widać cały czas ogladalność idzie w górę.

Jak zabezpieczacie się w przypadku używania na blogu zdjęć z innych stron internetowych?

Nie do końca rozumiem to pytanie. Przy prowadzeniu bloga nie wykorzystujemy zdjęć z innych stron internetowych, takie działania są niedopuszczalne. To kradzież. Zdjęcia umieszczane na naszych blogach są  z legalnych źródeł:

  1. Zdjęcia producentów z informacji prasowych, do których przekazane są prawa autorskie na wykorzystanie
  2. Zdjęcia autorskie przekazane od Klienta lub wykonane przez nas.
  3. Zdjęcia stokowe, komercyjne. Kupione w ogólnodostępnych bazach zdjęć.
Czy do artykułów na blogu dodajecie fotografie?

Tak. Standardowo  do każdego tekstu na blogu dodawane jest przynajmniej jedno zdjęcie.

Jak długie są artykuły umieszczane na blogu?

Standardowo w ofercie mamy teksty o długości 3000 znaków ze spacjami. To jest strona A4 „z hakiem”. Taka długość artykułu  zazwyczaj jest długością wystarczającą.

Jak często dodawane są wpisy na bloga?

Wszystko zależy od potrzeb firmy i celów marketingowych związanych z blogiem. Żeby blog „żył” i był odwiedzany, musi być aktualizowany co najmniej 1 – 2 razy w tygodniu.

Obecnie tak naprawdę znacznie istotniejszym pytaniem od tego “ile wpisów należy dodać na bloga?”, jest pytanie o wartość merytoryczna tych artykułów. Im wartościowsza treść, unikalna i przydatna dla internauty, tym większa skuteczność bloga. Z tego powodu w trakcie naszej pracy koncentrujemy się przede wszystkim nad nieustanną optymalizacją i podnoszeniem jakości contentu.

Druga kwestia to systematyczność aktualizacji. Blog musi być aktualizowany regularnie, żeby Czytelnicy i wyszukiwarki mieli po co wracać.

Mam sklep na RedCart. Czy mają Państwo doświadczenie z prowadzeniem bloga na tej platformie?

Tak, doświadczenie mamy. : ) Na platformie e-commerce RedCart jest możliwość aktywowania modułu bloga. Jest on – co prawda – dość uproszczony, ale posiada podstawowe opcje (np. optymalizacja SEO artykułów). Jeżeli myślą Państwo o rozbudowanej wersji bloga przy swoim e-sklepie z przyjemnością pomożemy w rozważeniu innych opcji.

Czy lepiej podpinać blog pod witrynę w subdomenie np. blog.domena.pl lub w formie domena.pl/blog, czy też założyć coś osobnego na innej domenie? Jakie jest Pani zdanie?

Wszystko zależy od tego, jaki jest cel prowadzenia bloga firmowego i jaka byłaby jego tematyka. Czy tematyka bloga dotyczyłaby tylko i wyłącznie działalności firmy? Czy poruszałaby tematy szersze? Czy blog ma za zadanie wpływać bezpośrednio na pozycjonowanie e-sklepu? Czy nie ma to znaczenia? To pytania, jakie należy sobie zadać, dopiero wtedy możemy zastanawiać się nad optymalnym rozwiązaniem.

Pocieszające jest to, że bez względu na to,  jaką ostatecznie Państwo opcję wybiorą KAŻDE rozwiązanie niesie ze sobą korzyści. Pytanie, na jakich korzyściach szczególnie Państwu zależy?

Osobiście wydaje mi się, że rację bytu mają dwie opcje:

  • Postawienie osobnego bloga,  w osobnej domenie podpiętego do głównej strony. Ale pod warunkiem,  że blog byłby sam w sobie interesującym bytem (atrakcyjny content, aktualizacja treści co najmniej dwa razy w tygodniu). Ten blog musiałby być bardziej oderwany tematycznie od firmy (mniej informacji o ofertach i produktach firmy itp.)
  • Zrobienie bloga zintegrowanego ze stroną www.domena.pl/blog.  Wówczas możemy sobie pozwolić na wpisy ściślej związane związane z Państwa usługami i Klientami.
Inna firma oferuje mi niższe stawki za prowadzenie bloga.

Z pewnością znajdzie się wiele firm, które zrobią to taniej. Ale my zrobimy to lepiej. Po prostu. Napisz do nas. Przedstaw ofertę konkurencji, damy ci lepsze warunki.

  • Mamy ponad 10 letnie doświadczenie w publikowaniu treści w Internecie
  • Przyczynimy się do wzrostu pozycji strony w wyszukiwarce Google, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności firmy
  • Zapewniamy solidne i terminowe redagowanie bloga
  • Przygotowujemy raporty dot. popularności wpisów. Dostarczamy informacje nt. zainteresowań biznesowych potencjalnych klientów i analizujemy statystyki.
  • Piszemy teksty wartościowe merytorycznie, ciekawe, jak również zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe.
Mam e-sklep w Shoper.pl. Czy mogę założyć sobie bloga na tej platformie?

Tak. W ramach platformy Shoper.pl jest możliwość aktywowania modułu z aktualnościami o funkcjonalności zbliżonej do bloga. Znajduje się ona w module Zawartość/Artykuły. W ramach tej opcji można prowadzić całkiem przyzwoitego bloga.  Szczegóły dotyczące prowadzenia bloga w Shoper.pl

Jaki typ contentu sprawdzi się na blogu firmowym u nas?

Wszystko zależy do tego w jakiej branży działasz i kim są  twoim klienci. Po to nas zatrudniasz, żebyśmy przygotowali dla ciebie kontent,  który odpowiadałaby właśnie na zapotrzebowania internautów trafiał w ich gusta i ostatecznie poszerzał  grono  klientów firmy.

Czyli płacimy Wam tylko za pisanie tekstów na bloga?

Nie. Pisanie tekstów to jeden z elementów prowadzenia bloga firmowego. Ty wykupujesz usługę prowadzenia bloga a to coś bardziej kompleksowego. A to oznacza, że oprócz redagowania ciekawych artykułów zajmujemy się również administrowaniem serwisem, optymalizacją treści, interakcją z czytelnikami. W całości przejmujemy pieczę nad twoim blogiem w pełnym tego słowa znaczeniu.

Szczegółowa oferta prowadzenia bloga firmowego. 

Mamy już stronę na Facebooku, blog nam jest niepotrzebny. To przecież to samo?

Facebook i blog to dwa zupełnie inne narzędzia. Nie można dawać między nimi znaku równości. Zwłaszcza teraz,  kiedy zasięgi postów spadają i informacje z firmowego  fan page’a  docierają do coraz mniejszej liczby fanów blog okazuje się znacznie skuteczniejszym, tańszym i  długofalowym rozwiązaniem.  Czy wiesz, że jeden wartościowy tekst , który wrzucisz na bloga pracuje  na reklamę twojej firmy dożywotnio? Ponieważ artykuł cały czas jest wyszukiwany w Google i tym samym internauci, którzy szukają informacji na dany temat trafiają poprzez bloga właśnie na stronę Twojej formy.  Płacisz raz a korzyści z tego czerpiesz non stop. W przypadku Facebooka nie masz takiego komfortu. Z prostej przyczyny. Na Facebooka nie jesteś w stanie wrzucić długich wartościowych tekstów.

Więcej na ten temat przeczytasz http://www.imediasolutions.pl/co-lepsze-dla-firmy-blog-czy-facebook/

Po co mam płacić komuś za prowadzenie bloga? Przecież mogę robić to sam.

Tak, możesz. Tak naprawdę byłaby to idealna opcja. Sytuacja,  w której właściciel e-sklepu czy innego biznesu sam pisze bloga i dzieli się z czytelnikami swoimi przemyśleniami i wartościowymi treściami. Z tego założenia wychodziło też większość z naszych obecnych Klientów,  zanim zdecydowali się na skorzystanie z usług naszej agencji.

Dlaczego postanowili zlecić nam to zadanie? Z braku czasu. Prowadzenie bloga jest zajęciem czasochłonnym i wymaga regularności. Zlecenie prowadzenia bloga firmie takiej jak nasza sprawi, że zaoszczędzisz cenny czas i jednocześnie  małym nakładem kosztów będziesz promować własną markę i firmę w Internecie.

Ile kosztuje uruchomienie bloga firmowego?

Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań. W niektórych przypadkach samo uruchomienie bloga firmowego jest całkowicie darmowe (np. gdy uruchamiasz blog na platformie typu WordPress.com lub aktywujesz moduł z aktualnościami w ramach e-sklepu). Jak widzisz zrobienie pierwszego kroku nie jest zbyt kosztowne.

Czy możemy założyć bloga firmowego za darmo?

Tak, istnieje taka możliwość. W tym momencie dostępnych jest wiele możliwości na uruchomienie platformy blogowej całkowicie za darmo. Wystarczy założyć konto w jednej z popularnych platform blogowych takich jak WordPress.org lub Blogger.com. Obie platformy oferują szereg nieodpłatnych usług, za pomocą których bez problemu uruchomisz bloga firmowego. Kilku naszych klientów prowadzi blogi właśnie w oparciu o takie bezpłatne platformy (głównie WordPress.com) i są z tego zadowoleni. Oczywiście postawienie bloga na darmowej platformie nie jest rozwiązaniem idealnym. Uruchamiając bloga na tego typu portalu musisz liczyć się z pewnymi ograniczeniami (limit danych, ograniczona liczba szablonów, brak dostępu do zaawansowanych opcji). Niemniej jednak jeżeli jesteś właścicielem małej firmy i poszukujesz prostego i taniego rozwiązania – to jest dla Ciebie korzystna opcja.
Oczywiście samo uruchomienie bloga nie wystarczy, musi być jeszcze ktoś kto go poprowadzi. W ramach naszej współpracy zakładamy, optymalizujemy i prowadzimy blogi również na platformach zewnętrznych.

Paste your AdWords Remarketing code here