Hashtag – po co potrzebny na Fan Page’u?

Przydatne wtyczki społecznościowe do WordPressa
27 maja 2013
Pomysły na konkurs na facebookowej Osi czasu
28 sierpnia 2013
Show all

facebookDziś krótko o nowej funkcji na Facebooku, która m.in. pomoże  w promocji firmowego Fan Page, czyli hashtag’u.

 

Czym jest hashtag ?

Dla internautów korzystających z Twittera, Blipa,  Google + i innych serwisów społecznościowych czy mikroblogowych  hashtag to nic nowego. Użytkownicy Facebooka dopiero go poznają, ponieważ  największy portal społecznościowy ostatnio zdecydował się na ich wprowadzenie.

Hashtag na Facebooku

Hashtag to w uproszczeniu wyraz lub fraza poprzedzona znakiem # np. #hashtag ,    #socialmedial , #promocjanafacebooku, którą dodaje się do wpisu na osi czasu.

Po co dodajemy hashtagi?

Ponieważ hashtag jest jednocześnie linkiem. Po kliknięciu na hashtag przenosi nas do wszystkich dyskusji i wpisów, w który go  użyto. Innymi słowy to taki tag (jak w WordPressie) czy etykieta (jak w Bloggerze) tylko używana w sferze społecznościowej.

 facebook-hashtag

Co da nam hashtag?

Na razie nie wiadomo do końca jak ta funkcja będzie wykorzystana przez Facebooka, ale…Na pewno nie zaszkodzi go wykorzystywać.  W podstawowym zakresie korzystanie hashtag’ów może dać nam dwie bardzo istotne rzeczy.

 

  • Indywidualne i unikalne hashthagi, które będziemy dodawać do swoich fan page pozwolą  na usystematyzowanie  i skatalogowanie treści na firmowym Fan Page. Tym samym Klient/Fan, po przeczytaniu ciekawego wpisu na stronie  i kliknięciu  określonego  # będzie mógł obejrzeć inne,  archiwalne wpisy dotyczące podobnego tematu. W ten sposób może gruntownie zapoznać się z zawartością strony i wyszukiwać ciekawe dla niego informacje. To, z kolei,  przełoży  się na lepsze poznanie Twojej firmy i jej oferty.
  • Opatrując wpisy bardziej ogólnymi hashtag’ami będziemy mogli promować się u innych internautów.  Gdy użytkownik kliknie znacznik #, zobaczy kanał zawierający posty, które zostały mu udostępnione i w których również użyto tego znacznika. W ten sposób posty z Twojego  z firmowego Fan Page będą pojawiać się u innych użytkowników (nie będących fanami Twojej strony na Facebooku).

Hashtagi pozwolą również  na lepsze poznanie konkurencji. Przeglądając  określone kanały  opatrzone konkretnymi # będziesz mógł lepiej orientować się w tym, o czym mówi  społeczność i  konkurencja.

Czy korzystać z hashtag’ów?

To zależy od indywidualnych potrzeb i branży w jakiej działasz. Niemniej jednak warto  je przetestować i sprawdzić m.in. w jaki sposób ich wykorzystanie przyczyni się wzrostu popularności Twojego  firmowego Fan Page’u w sieci.

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Certyfikowany trener Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Informatycznych (ECCC) z zakresu modułów: „PI M7 e-Marketing” oraz „PI M9 Grafika dla fotografów”. Właścicielka firmy iMedia Solutions, specjalizującej się w inbound marketingu (prowadzenie blogów firmowych, content marketing) i organizacji szkoleń z zakresu marketingu w internecie.

Komentarze są wyłączone.