Facebook to dziś jedno z podstawowych narzędzi służących do promocji firmy. Fan Page’a mają nie tylko czołowe firmy, marki czy produkty. Strony na Facebooku najczęściej zakładają właściciele małych firm,  dla których promocja w mediach społecznościowych  jest tanim i skutecznym sposobem dotarcia do klienta.

Jak skutecznie działać na Facebooku? Tym razem przedstawię Wam przydatną infografikę o Facebook marketingu z krótkim komentarzem.

 

Jak prowadzić skutecznie Fan Page’a? 17 wskazówek.

Żrodło: http://blog.getpostrocket.com

 

Z 17 wskazówek wybrałam 5,  które wg mnie są  kluczowe.

1. Dokładnie uzupełnij swój profil na Facebooku.

Fan Page ma być Twoją wizytówką w świecie social media. Potencjalny Klient, który wchodzi na twoją stronę na Facebooku musi wiedzieć  z kim ma do czynienia. Daj mu informację, uzupełnij dane kontaktowe.  Pozwól, żeby twój fan mógł Cię  poznać i się z Tobą zaprzyjaźnić.

8. Krótko, ale treściwie.

Na Facebooku nie pisz wielotomowej powieści o Twojej firmie. Czy sądzisz, że któryś z twoich fanów polubił Fan Page, by czytać  Trylogię o firmie X? Oczywiście, że nie!  Użytkownicy nie chcą czytać długich komunikatów.  Długi tekst tylko  ich zniechęci i spraw, że przestaną do Ciebie zaglądać   Staraj się spisać krótko, ale treściwie.   Tak naprawdę post nie powinien być dłuższy niż 250-300 znaków (czyli mniej więcej tyle,  ile ten akapit).

9. Publikuj wpisy regularnie i odpowiednio często

Jaka to ma być częstotliwość? Tutaj nie ma jasnej reguły. Wszystko zależy od  tematyki Fan Page. Czasami   warto dać 3 posty tygodniowo, a niekiedy 1 post dziennie. W niektórych przypadkach  dodaje się kilka postów dziennie. Musisz to wyczuć. Uważaj tylko, żeby nie zasypać użytkowników zbyt dużą  liczbą niepotrzebnych informacji. Bo  wypiszą się z Twojego Fan Page’a.

12. Zawsze przed dodaniem posta zastanów się „Czy ten post pomoże w jakiś sposób moim fanom?”

Czy dasz im jaką ciekawą  informacje? Czy spowodujesz,  że zaczną się śmiać? Czy  wzbudzi to w nich jakieś zainteresowanie? Czy skłoni ich to kliknięcia „Lubię to”?  Warto zadać sobie to pytania przez publikacją.  Pamiętaj – każdy twój post musi być wrzucony „po coś”.

14. Bądź osobą a nie robotem.

Facebook jest medium społecznościowym, na Facebooku masz swych fanów. Pisz do nich tak jakbyś był ich dobrym znajomym. Daj jasne, proste i sympatyczne komunikaty. Prowadź ze  swoimi fanami rozmowę, mów jak znajomy do znajomego. Rozpocznij interakcję.  Niech lubią z Tobą rozmawiać!