Dziś post inspirowany świeżą ikonografią, która pojawiła się sieci, której autorem jest jedna z interaktywnych agencji reklamowych.

Jak widzicie z tej prostej ikonografiki wynika kilka dość łatwych do wychwycenia  wniosków:

Największy ruch na Twitterze przypada od poniedziałku do czwartku między 9 rano a 15 po południu.

  • Najlepiej publikować wartościowe treści od poniedziałku do czwartku między godziną 13 a 15.
  • Należy unikać umieszczania ważnych informacji (o ile to nie są wiadomości z ostatniej chwili) przed godziną 8 rano (przez cały tydzień) oraz po godzinie 15 w piątek

Z kolei na Facebooku największy ruch jest między 9 a 16:00.

  • Najkorzystniej jest publikować treści w środku tygodnia między 13 a 16 , jednak najwartościowsze wpisy pojawiają się w postach dodanych koło 11.

Tyle wynika z ikonografiki,  a czym tak naprawdę warto się kierować?
Ogólna, prosta i jednocześnie najbardziej skuteczna zasada związana z publikowaniem treści na Facebooku brzmi:

Publikuj treści wówczas, kiedy Twoi Fani są w stanie je przeczytać.

Co to oznacza w praktyce?
To oznacza, że musisz poznać zwyczaje swoich fanów i dostosować ruch na stronie właśnie do ich specyficznych zachowań.  W innych godzinach wchodzą na Faceboooka licealiści, a inne godziny zarezerwowane są dla mam wychowujących dzieci. Jeszcze inaczej z Facebooka będą korzystać pracownicy biurowi (którzy zazwyczaj siedzą przy komputerze w godzinach pracy : )).

Poznaj swoich Fanów a będziesz wiedzieć, kiedy do nich pisać.