Kolejne wtyczki poprawiające bloga

Kontent marketing w promocji firmy
9 lutego 2014
Blog czy Facebook? Co jest lepsze dla firmy?
26 kwietnia 2014
Show all


Dziś w cyklu „Przydatne wtyczki na WordPressa” pluginy, które pomogły mi wyeliminować denerwujące elementy na firmowej witrynie. Tym razem o tym, co mnie drażniło… Brzmi intrygująco?

 

WordPress nie jest systemem doskonałym (jeszcze!). W związku z tym, że to system w swoim założeniu uniwersalny nie jest w stanie spełnić wszystkich indywidualnych potrzeb użytkownika. Nawet w przypadku, gdyby te indywidualne potrzeby dotyczyły drobiazgów. Jestem fanką WordPressa, wszystkie dotychczasowe strony własne i strony Klientów postawiłam na tym systemie. I nie bez przyczyny. WordPress jest idealny dla każdego, kto potrzebuje stworzyć tanią, funkcjonalną i prostą w obsłudze stronę czy bloga. To jest jego przewaga nad bardziej rozbudowanymi (a tym samym posiadającym więcej możliwości) CMS-ami takimi ja Joomla czy Drupal.
No, ale do rzeczy. Co mnie wkurzało na mojej stronie i stronach przede mnie administrowanych? Jak wspomniałam wyżej. Drobiazgi. Efektem poszukiwań rozwiązań dla tych drobiazgów są wszystkie wtyczki,  jakie do tej pory Wam zaprezentowałam. A dziś dorzucam kolejne dwie.
Denerwował mnie (doprowadzał do pasji) format linków, a zwłaszcza linku do mojego firmowego bloga. W związku z tym, że ustawiłam w menu przekierowanie do bloga oparte na kategorii „blog” (wszystkie wpisy na blogu miały domyślnie kategorię „blog”) link wyglądał tak:

http://www.imediasolutions.pl/category/blog/

Słowo category raziło mnie bardzo. A do tego wyglądało mało profesjonalnie. Adresy na witrynie firmowej powinny  być proste,  łatwe  w zapamiętaniu. Adresy do blogów firmowych mają zazwyczaj formę www.stronafirmy.pl/blog i taką ich formę chciałam uzyskać na własnej stronie.

Z pomocą przyszła prosta wtyczka:

WP No Category Base

(link do pobrania: http://wordpress.org/plugins/wp-no-category-base/)

Nie ma sensu się rozwodzić nad jej funkcjami, bo funkcja jest tylko jedna. Wtyczka usuwa słowo category z linków na blogu. Być może wydaje się Wam ona zbędna lub niepotrzebna. A jednak przy budowaniu menu strony opartej na wpisach kategoryzowanych staje się bardzo przydatna.

Na przykład na tej stronie:
http://www.odlewkiperfum.info/

odlewki
Menu zbudowane jest z kategorii (kategoria Nowości, Porady i inspiracje). Każdy dział menu tworzą posty dodane do określonej kategorii. Bez wtyczki WP No Category Base link do działu A to ciekawe wyglądałby tak:

http://www.odlewkiperfum.info/category/a-to-ciekawe/

Z wtyczką wygląda tak:
http://www.odlewkiperfum.info/a-to-ciekawe/
Detal? Być może, ale kropla drąży skałę.
Druga denerwująca rzecz związana była z organizacją treści na blogu. Nie chodziło mi o własnego bloga, ale o blogi Klientów. Na witrynach opartych o podstawową wersję WordPressa nie masz możliwości decydowania o tym, jakie posty znajdą się na stronie głównej,  a jakie można wyrzucić do poszczególnych działów. W efekcie wszystko,  co wsadzisz na bloga wyświetla się na głównej stronie… A przecież nie zawsze chcesz, żeby posty o średniej wartości merytorycznej wisiały na froncie i szpeciły. Prawda?
Rozwiązaniem tego problemu okazała się wtyczka

 

WP Hide Post

(link do pobrania: http://wordpress.org/plugins/wp-hide-post/)

Umożliwia użytkownikowi kontrolowanie widoczności poszczególnych wpisów  na blogu.

Nowy-1

Dzięki tej wtyczce mogę decydować o tym,  które wpisy będą pojawiać się na stronie głównej,  a które przerzucam do poszczególnych działów strony (stronach kategorii, wyników wyszukiwania itd.). Wtyczka idealna dla osób, które mają na blogu podział na stronę główną i działy, w których pojawiają się wpisy w poszczególnych kategoriach.
I znowu wracam do strony http://www.odlewkiperfum.info/, w której ta wtyczka została wykorzystana.

perfumomania

W tym przypadku część wpisów o charakterze ogłoszeniowym z kategorii PerfumoMANIA zostało przeniesionych z głównej strony do działu konkursowego.
Na dziś tyle. Mam nadzieję że te dwie wtyczki pomogą Wam w udoskonaleniu swoich blogów. Jeżeli macie jakieś pytania, piszcie:)

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Certyfikowany trener Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Informatycznych (ECCC) z zakresu modułów: „PI M7 e-Marketing” oraz „PI M9 Grafika dla fotografów”. Właścicielka firmy iMedia Solutions, specjalizującej się w inbound marketingu (prowadzenie blogów firmowych, content marketing) i organizacji szkoleń z zakresu marketingu w internecie.

Komentarze są wyłączone.