Szkolenie „YouTube i reklama wideo” w ramach Akademii Google Partners, w którym uczestniczyłam 8 października w Krakowie, nieco przewartościowało moje spojrzenie na reklamę video w AdWords. Okazało się, że może być lepiej, taniej i skuteczniej.

Reklama video w wyszukiwarkach na razie traktowana jest nieco po macoszemu. Niby jest , ale tak naprawdę stosunkowo niewiele firm chce inwestować w nią pieniądze.
Być może dlatego, że nadal hasło reklama video online kojarzy się z czymś bardzo niedostępnym, drogim i przeznaczonym dla firm z dużym budżetem.

Czy reklama video w Internecie jest droga?

Hmm… I tak i nie. Zależy od podejścia. Wg mnie NIE.

Dość często, stereotypowo  reklamę video utożsamiamy z reklamą telewizyjną. Taką, którą tworzy  się z dużym budżetem. Z planem filmowym, aktorami, reżyserem, kamerami, operatorami, garderobą i dekoracjami. Zapominamy tylko o jednym. Telewizja to nie Internet. I trudno te media porównywać. Reklamy telewizyjnej nie da się przełożyć na reklamę video w Internecie w skali 1:1. Sparzyli się Ci, którzy próbowali.

Akademia Google Partners YouTube i reklama wideo”

Szkolenie Akademia Google Partners „YouTube i reklama wideo”

Akademia Google Partners YouTube i reklama wideo”

Szkolenie Akademia Google Partners „YouTube i reklama wideo”

W Internecie sprzedają się inne formaty video niż w telewizji. Ponieważ Internet to nie jest telewizja. Gdyby tak było nikt nie siedziałby godzinami na YouTube.com i oglądał psa – pająka lub dyskutujące bliźniaki niemowlaki. W Internecie mniej liczy się montaż, studio i garderoba.

Właśnie dlatego skuteczne reklamy video przybierają formy znane nam właśnie z YouTube.com.

To gatunki wideo typu:

  • Go- pro
  • Screencasty
  • Vlogi
  • Mashupy
  • Memy
  • Remixy
  • Parodie
  • Prezentacje produktu
  • Instrukcje
  • Teledyski itd.itd

Nie trzeba wynajmować studia telewizyjnego i dysponować kosmicznym budżetem. Reklama video w Internecie jest w tym względzie znacznie mniej wymagająca z jednego ważnego  powodu. Tu na pierwsze miejsce wysuwa się pomysł i format.

Idąc tym tropem okazuje się, że naprawdę ciekawą kreację video możesz stworzyć za… 20-100 PLN. Wystarczy wiedzieć, gdzie szukać realizatorów. Za resztę zapłacisz kartą …śmieszne pieniądze.

Czy reklamowanie firmy za pomocą video ma sens?

Ma. I chyba teraz jest najlepszy moment, żeby w to wejść. Z dwóch powodów:

  • Konkurencja jeszcze nie zdaje sobie z tego sprawy i nie wie jak to ugryźć
  • I z tego powodu reklamowanie się w AdWords dla wideo jest znacznie tańsze niż reklama w tradycyjnym AdWords.
Akademia Google Partners YouTube i reklama wideo”

Szkolenie Akademia Google Partners „YouTube i reklama wideo”

 

Poza tym musimy sobie zdawać sprawę, że potencjał video w Internecie z roku na rok rośnie. Kilka faktów:

  • Format video jest najdynamiczniej rozwijającym się formatem od 2012
  • YouTube jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie
  • Przeciętny użytkownik spędza 16 minut miesięcznie na oglądaniu reklam video
  • Oglądanie filmów online jest działalnością dominującą. 78% internautów ogląda video w Internecie co najmniej raz w tygodniu, a 55% codziennie
  • Reklama video jest 6 razy bardziej skuteczna niż tekstowa

Takich statystyk można wymieniać w nieskończoność. Chętnych zapraszam do obejrzenia  filmu poniżej.

Na zakończenie powiem tylko jeszcze, że najważniejszy argument, który do mnie przemówił na szkoleniu to fakt, że

Google bardzo lubi treść video

Jeżeli Google lubi, to oznacza, że i ty powinieneś polubić. Bo dobrze zrobiona reklama i kampania video może zdziałać cuda. Pamiętaj, że z filmami video na YouTube jest tak jak z dobrą treścią w Google. Raz wsadzona reklamuje Cię przez cały czas.

20141008-_MG_8395