facebookKonkursy na Facebooku mogą być prowadzone na Osi czasu. Do tej pory było to zakazane. Co to zmienia?

Bardzo wiele. To oznacza, że wszyscy, którzy prowadzą firmowe fan page mają od teraz więcej możliwości reklamy firmy.

Do tej pory, aby przeprowadzić konkurs na Facebooku trzeba było stworzyć (za pośrednictwem platformy deweloperskiej Facebooka) specjalną aplikację konkursową i umieścić ją wśród zakładek na fan page. Nie można było prowadzić konkursów bezpośrednio na Osi czasu (chociaż ten zakaz był wiele razy łamany lub omijany)
Firmy mogą teraz w ramach konkursu prosić uczestników o:

  •  polubienie lub skomentowanie posta, a także opublikowanie własnego posta na firmowym fan page,
  • wysłanie wiadomości do marki,
  • wykorzystanie funkcji „Lubię to” jako mechanizmu głosowania

Szczegółowe informacje dotyczące zmian znajdziecie tutaj: https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/851577_158705844322839_2031667568_n.pdf

Jak to wykorzystać w praktyce? Poniżej przedstawiam Wam kilka wskazówek dotyczących konkursów na Facebooku.

Chcesz zwiększyć liczbę fanów na Facebooku?

Zrób konkurs typu: „Polub i Wygraj”. Konkurs dostępny jest tylko dla osób, które polubią twojego Fan Page’a. Zasada jest prosta – aby wziąć udział w konkursie internauta musi najpierw polubić facebookową stronę firmy.

Radisson-konkurs-520x345

Chcesz zwiększyć ruch na witrynie firmowej?

Stwórz prosty konkurs składający się z pytań i odpowiedzi. Odpowiedzi na pytania użytkownicy będą mogli odszukać  na Twojej stronie internetowej. Ten typ konkursu sprawdza się wówczas, gdy chcesz zwiększyć ruch na firmowej witrynie.

Chcesz, żeby o Twoim Fan Page’u dużo mówiło się w sieci?

Zrób konkurs, w którym użytkownik musi głosować na materiały udostępnione przez innych użytkowników. Ten typ konkursu znakomicie sprawdza się przy wszelkiego rodzaju konkursach fotograficznych. Te zazwyczaj generują dużo „szumu” w sieci.

banner_fb_plywam_bezpromili

Chcesz zareklamować swoją ofertę/usługę?

Stwórz prosty konkurs, w którym oferuje się nagrodę dla internautów, którzy udostępnią zawartość Twojego fan page na swojej Osi czasu ( np. zdjęcie produktu, plakat z ofertą itp.).

 

Zatem do dzieła!