Czym jest blog firmowy?

  • Blog firmowy to potężne narzędzie, które pozwoli Ci na zbudowanie wizerunku i ugruntowanie pozycji Twojej marki w świadomości Klienta.
  • Dzięki umiejętnie prowadzonemu blogowi przyciągniesz do firmy więcej Klientów, a w dalszej perspektywie, zbudujesz z nimi cenne relacje.
  • Blog to również świetny sposób na polepszenie pozycji firmy w wyszukiwarkach!

Dlaczego powinieneś założyć bloga firmowego?

Zacznijmy od statystyk…

0%
Firmy prowadzące własnego bloga mają o 55% więcej odwiedzin strony niż firmy, które nie mają bloga.  
0%
61%  konsumentów online dokonuje  zakupu  sugerując się informacjami i recenzjami zaczerpniętymi z blogów.  
0%
Firmy B2C prowadzące bloga generują o 88% więcej potencjalnych Klientów miesięcznie.  
0%
82% konsumentów ufa firmie bardziej, jeżeli jest ona zaangażowana w social media (w tym blogi).  

leady

Jakie korzyści będziesz miał z prowadzenia bloga firmowego?

Pozyskasz nowych Klientów

92% firm, które publikują treści więcej niż raz dziennie, pozyskało klientów dzięki blogowaniu.

Poprawisz rozpoznawalność firmy

70% Konsumentów dowiaduje się o firmach za pomocą artykułów online (a nie reklam).

Poprawisz pozycję w wyszukiwarkach

Firmy, które blogują, posiadają średnio o 434% więcej zaindeksowanych stron.

Zdobędziesz pozycję eksperta

Klienci wolą kupować produkty i usługi od firm, które darzą szacunkiem i kiedy mają pewność, że firma „zna się na rzeczy”.

Zyskasz stałych Klientów

Interesujący content to jeden z trzech głównych powodów, dla których ludzie podążają za markami w social media.

Zwiększysz obroty

60% konsumentów poszukuje produktu po świadomym zetknięciu się z informacją o nim.

A jak to wygląda w praktyce, czyli małe case study

Większa liczba tekstów na blogu, to większy ruch. Jeżeli prowadzisz bloga regularnie i zamieszczasz w nim wartościowe dla internautów treści,  twój ruch na blogu i na witrynie wzrasta.  Zobacz, jak  to wyglądało u naszych Klientów.

Wykres odwiedzin bloga dla e-sklepu z branży Mobile.

Klient uruchomił bloga w lutym 2015 w subdomenie sklepu. Całość prac związanych z założeniem i optymalizacją bloga powierzono firmie iMedia Solutions. W tym momencie na blogu pojawia się 5-6 artykułów dotyczących branży mobilnej (poradniki, nowości, trendy). Od czerwca 2015 roku blog z miesiąca na miesiąc poprawia statystyki oglądalności.

Wykres odwiedzin bloga dla e-sklepu z branży Moda&Styl.

Blog został uruchomiony w maju 2015 roku pod subdomeną internetowego sklepu odzieżowego przez naszą firmę. Do maja 2016 publikowaliśmy na nim 4-5 tekstów miesięcznie. Zazwyczaj był to artykuł poradnikowy lub prezentacyjny dotyczący tematyki modowej (stylizacje, trendy, styl gwiazd). Od czerwca 2016 na blogu publikowanych jest 8 artykułów tematycznych. Blog co miesiąc poprawia statystyki oglądalności.

Wykres odwiedzin bloga dla e-sklepu z branży Home&Design.

Klient uruchomił bloga w grudniu 2013 pod osobną domeną, ale aktualizowal go nieregularnie. Przejęliśmy prowadzenie bloga w maju 2014. W tym momencie na blogu co tydzień umieszczamy jeden tekst poradnikowy o tematyce dotyczącej m.in. wystroju wnętrz i aranżacji. Od maja 2014 roku blog zanotował ponad 150% wzrost oglądalności.

Wykres odwiedzin bloga dla e-sklepu z branży Kosmetyki&Perfumy.

Blog został uruchomiony w lutym 2014 roku pod osobną domeną. W tym momencie publikujemyna na nim 4-5 tekstów miesięcznie. Zazwyczaj jest to artykuł poradnikowy lub prezentacyjny dotyczący tematyki beauty. Od lutego 2014 blog co miesiąc poprawia statystyki oglądalności.

Jak blog wpływa na wzrost ruchu na witrynie sklepu?

Pokażemy to na przykładzie omawianego już bloga z branży Kosmetyk&Perfumy. Teksty opublikowane na blogu indeksują się w wyszukiwarce Google na dane słowa kluczowe. Internauci szukający określonych tematów i produktów trafiają w wyszukiwarce na linki do treści z bloga a z nich są odsyłani na stronę sklepu. Z każdym miesiącem z bloga do e-sklepu prowadzi więcej wartościowych linków (pojawiają się nowe artykuły na blogu). W ten sposób generuje się ruchna witrynie. Zerknijcie na wykres obok.

Wykres odwiedzin bloga dla e-sklepu z branży Kosmetyki &Perfumy.

Pokazuje on liczbę odesłań z bloga na stronę główną e-sklepu na przestrzeni 12 miesięcy od uruchomienia.

Chcesz uruchomić bloga w e-sklepie?

Czasami uruchomienie bloga na gotowych platformach e-commerce jest trudne. Nie wszystkie są do tego w pełni przystosowywane i nie wszystkie dają optymalne możliwości.

Chcesz uruchomić  blog w e-sklepie i nie wiesz,  jak się do tego zabrać? Skontaktuj się z nami. Nie ma znaczenia na jakiej platformie jest „postawiony” Twój e-sklep. Dobierzemy optymalne rozwiązanie dla każdego Klienta.
Poprowadzimy bloga przy sklepach postawionych na:

I innych też:)

Co otrzymasz w usłudze?

W momencie,  gdy zaczniemy się zajmować Twoim blogiem staniemy się jednocześnie jego głównym administratorem i redaktorem naczelnym. Ty nie musisz się już o nic martwić. W usłudze dostaniesz nie tylko same treści, ale przede wszystkim pomysł na bloga i  kompleksowe nim zarządzanie.

Oto,  co dostaniesz w usłudze prowadzenia bloga firmowego.

Analiza potrzeb.

Pierwszym etapem jest analiza. Przyjrzymy się aktualnej sytuacji Twojej firmy,

czyli: 

  • poznamy Twoją firmę i jej produkty (usługi),
  • dokładnie przyjrzymy się stronie WWW,
  • poznamy branżę i Twoich konkurentów,
  • poznamy Twoje potrzeby i oczekiwania.

 

Plan marketingowy.

Po analizie dostępnych materiałów  (dane o produktach i rynku) oraz potrzeb firmy przygotujemy:

  • profil Klienta (persony), do którego będzie skierowany przekaz na blogu
  • ustalimy cele marketingowe (co chcesz osiągnąć poprzez bloga)
  • ustalimy format i formę graficzną bloga
  • przygotujemy ramowy plan zawartości bloga (w zależności od ustaleń)

 

Elastyczna forma rozliczania.

W trakcie prowadzenie bloga nie rozliczamy się z liczby artykułów tylko z ilości znaków. To znacznie lepsza, uczciwsza i elastyczniejsza forma współpracy.  To oznacza, że to od Ciebie zależy: ile będziesz miał artykułów na blogu w miesiącu i jaka ma być ich długość. Dysponując np.12000 znakami  w miesiącu ze spacjami możesz mieć 3-4 dłuższe lub  7 krótkich artykułów w miesiącu. Wszystko zależy od Ciebie, my dopasujemy formę tekstów do Twoich wymagań.

Artykuły wysokiej jakości

Aby blog spełniał swoje zadanie musi być regularnie aktualizowany. W ramach współpracy gwarantujemy Ci regularną aktualizację bloga wysokiej jakości treściami zgodnymi z potrzebami (artykuły poradnikowe, specjalistyczne, ciekawostki, prezentacje produktów, relacje z eventów firmowych itp.). Liczba aktualizacji zależy od Ciebie. Zobacz jak piszemy teksty na blogi

Optymalizacja każdego artykułu.

Każdy dodawany przez nas artykuł jest przygotowany z myślą o indeksacji w wyszukiwarkach. Artykuły są odpowiednie redagowane (teksty uwzględniają słowa kluczowe) kategoryzowane i tagowane. Każdy artykuł opatrzony jest unikalnym opisem SEO.  Dzięki optymalizacji wzrośnie liczba wejść na stronę firmową, e-sklepu na określone słowa kluczowe.

Interakcja z Czytelnikami.

W ramach usługi gwarantujemy nielimitowaną interakcję z Czytelnikami bloga w komentarzach oraz moderację komentarzy.  Pracujemy również na systemie komentarzy w oparciu o technologię Disqus. 

Przeprowadzanie konkursów.

Konkursy to jedna ze skuteczniejszych form aktywizacji Czytelników bloga oraz szansa na pokazanie potencjalnym Klientom Twojej oferty.  Przygotowujemy oraz przeprowadzamy raz w miesiącu konkurs dla Czytelników.

Tuning bloga.

W ramach usługi przeprowadzamy tuning bloga. Polega on na aktualizacji i instalacji nowych pluginów usprawniających i uatrakcyjniających działanie bloga.

Zdjęcia w tekstach gratis.

Nie martw się, że nie dysponujesz odpowiednimi fotografiami do tekstów. To już jest na naszej głowie. W każdym tekście umieszczonym na blogu bedzie się znajdować minimum jedno zdjęcie związane z treścią. 

Integracja z social media.

Blogi bedzie zintegrowany z narzędziami social media (Facebook, Google + itp). A to oznacza, że każdy tekst umieszczony na blogu będzie odpowiednio promowany w kanałach społecznościowych.  W ramach usługi będziemy redagować i publikować posty  z linkami do tekstów na Fan page firmy lub stronie Google +.    

Opieka administracyjna

Dbamy o poprawne działanie bloga. Dokonujemy niezbędnych aktualizacji oprogramowania i wtyczek. W razie kłopotów z działaniem przejmujemy na siebie kontakt techniczny z hostingodawcą.

Raporty i statystyki

W trakcie trwania usługi masz cały czas dostęp do raportów związanych z liczbą wykorzystanych znaków, przebiegu konkursu oraz statystyk odwiedzin bloga.

Ile kosztuje prowadzenie dobrego bloga firmowego?

Kliknij

Zamów bezpłatną konsultację i wycenę

Wyślij do nas formularz. Doradzimy i wycenimy indywidualnie usługę prowadzenia bloga

Kliknij
businesswoman with laptop in office

 

 

Masz inne pytania? Wątpliwości?

Napisz do nas i opisz swoją firmę. Podpowiemy Ci, jakie efekty możemy dla Ciebie uzyskać. Szczegóły w dziale KONTAKT