Kontent marketing w promocji firmy

Akademia e-Marketingu w rejestrze firm szkoleniowych UP
6 września 2013
Kolejne wtyczki poprawiające bloga
18 marca 2014
Show all

Content marketingContent marketing to model marketingu internetowego, który zdobywa coraz większą popularność. Czym jest?

 

 

 

W wolnym tłumaczeniu content marketing to

marketing treści.

 

Content marketing to jeden z podstawowych działów inbound marketingu, czyli tzw. marketingu przychodzącego. W marketingu przychodzącym nie ma tradycyjnych reklam. Inbound marketingu opiera się na jednym podstawowym celu:

sprawić, żeby Klienci na podstawie informacji znalezionych w Internecie sami podjęli decyzję o skorzystaniu z oferty danej firmy.

W kontent marketingu tym „wabikiem” na Klienta jest właśnie treść. Okazuje się, że  ponad  80% konsumentów nie chce oglądać tradycyjnych reklam, ale  woli otrzymać ofertę firmy “opakowaną” w formę ciekawych artykułów, video, grafiki itp.

Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się zatem tworzeniem atrakcyjnej treści dla Klientów, czyli przygotowywaniem  i publikowaniem wartościowego kontentu. Takiego, który będzie  z chęcią czytany lub oglądany przez internautów i  jednocześnie przemycał informacje o konkretnej usłudze, marce czy firmie.

Jak zamieszczać treści?

Kontent zamieszczany w internecie  przybierać może różne formy.  Od prostych artykułów poradnikowych poprzez ebooki, raporty, infografiki, komiksy po video i webinary. Wszystko zależy od branży, grupy,  celu  i innych czynników jakie przyświecają osobom przygotowującym kampanię reklamową. Możliwości jest wiele.

Jak najlepiej rozpocząć promowanie swojej firmy za pomocą kontent marketingu? Najprostszym sposobem jest  założenie bloga firmowego i umieszczanie w nim np. interesujących materiałów poradnikowych. redagowanie własnego bloga i umieszczanie unikatowych treści  ma jeszcze kilka innych zalet. O tym, dlaczego tak ważne jest  prowadzenie bloga firmowego, pisałam  kilka miesięcy temu.

A na koniec  przydatna prezentacja, która pokazuje  jak wiele jest możliwości promowania swojej firmy za pomocą content marketingu. Zastanów się, które z nich  możesz wykorzystać w promocji własnego biznesu.

 

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Certyfikowany trener Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Informatycznych (ECCC) z zakresu modułów: „PI M7 e-Marketing” oraz „PI M9 Grafika dla fotografów”. Właścicielka firmy iMedia Solutions, specjalizującej się w inbound marketingu (prowadzenie blogów firmowych, content marketing) i organizacji szkoleń z zakresu marketingu w internecie.

Komentarze są wyłączone.