Urozmaicamy treści na blogu: infografika

Błędy w prowadzeniu bloga firmowego cz.3
30 czerwca 2014
Dlaczego właściciel pensjonatu powinien prowadzić bloga?
30 lipca 2014
Show all

Infografiki od dłuższego czasu robią prawdziwą furorę jako elementy content marketingu. Nic w tym dziwnego: ładne,  kolorowe, wpadające w oko obrazki w stanowią jedną z atrakcyjniejszych form prezentacji i dystrybucji treści.


[title size=”2″]Czym jest infografika?[/title]

 

info + grafika

czyli po prostu połączenie informacji i grafiki.

A uściślając: podanie informacji w formie grafiki.

Zresztą, co ja się będę rozpisywać. Najlepiej jak posłużę się infografiką…O infografice.

I kłopot z głowy;)

Kariera infografiki nabrała tempa w ostatnich latach. Jej przystępna, wizualna forma sprawia, że w tym momencie jest  jednym z wiodących gatunków w content marketingu. Infografiki zazwyczaj stosowane są do prezentacji treści opartych na danych statystycznych, ale nie tylko. Prawda jest taka, że można je zastosować w każdej branży i biznesie. Podkreślam w każdej.   Nie ma znaczenia czy prowadzisz sklep internetowy z kapciami, firmę dystrybuującą wieszaki czy świadczysz usługi  w zakresie tłumaczeń. Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej i kreatywności. Dziś w formie infografiki możesz sobie zrobić nawet CV, co akurat jest dość nieszablonowym pomysłem (chociaż nie do każdego pracodawcy to trafia).

[tagline_box backgroundcolor=”” shadow=”yes” shadowopacity=”0.1″ border=”1px” bordercolor=”” highlightposition=”top” link=”” linktarget=”_self” buttoncolor=”” button=”” title=”” description=”Infografiki to znakomity sposób na urozmaicenie treści na Facebooku i firmowym blogu.” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″][/tagline_box]

[title size=”2″]Dlaczego warto je wykorzystywać?[/title]

Ponieważ są…

[title size=”3″]1. Atrakcyjne.[/title]
Ludzie kochają fakty, liczby i statystyki. A jeżeli dodamy do tego jeszcze ładną grafikę,  to mamy przepis na hit. Infografiki przekazują dane w uproszczonej formie. Bez zbędnego lania wody i wynurzeń natury filozoficznej. Same fakty.

[title size=”3″]2. Łatwe do oglądana i skanowania wzrokiem.[/title]
Ponad 90% informacji, która przychodzi do naszego mózgu ma charakter wizualny. W tym względzie infografiki idealnie pasują do percepcji człowieka. Innymi słowy: infografiki są łatwiej przyswajalne przez nasz mózg, ponieważ nasz mózg kocha obrazy.  Co z tego wynika? A to, że  po prostu mniej się męczymy, gdy oglądamy infografikę niż podczas czytania artykułu. Gorzka prawda, ale prawdziwa.

[title size=”3″]3.  Wirusowe[/title]
Ze względu na to, że infografiki to zazwyczaj bardzo atrakcyjne obrazki, są chętniej udostępniane na portalach społecznościowych. Z tego też powodu lepiej nadają się na treści wirusowe niż zwykłe fotografie czy artykuły. Właśnie dlatego stanowią idealne narzędzie do promocji marki w social media.

[title size=”3″]4. Zwiększają ruch i pozycję w Google[/title]
Dobra infografika, która jest udostępniania przez wielu użytkowników, zwiększa ruch na stronie, na której jest umieszczona. Im więcej udostępnień infografiki, tym wyższa pozycja treści a tym samej witryny w wynikach wyszukiwania. Za jednym zamachem infografika podnosi liczbę wejść na stronę i wartość witryny w oczach robotów Google. Coś pięknego!

[title size=”3″]5. Pomagają w upowszechnianiu wizerunku marki lub produktu.[/title]
Ładna, interesująca, chętnie udostępniania,  a do tego okraszona naszym logiem infografika, to potężne narzędzie kreowaniu wizerunku. Za pomocą infografiki łatwiej trafimy do potencjalnego Klienta i szybciej zbudujemy naszą pozycję w jego świadomości.

[title size=”2″]Jak zrobić infografikę?[/title]

W tym momencie  w sieci dostępnych jest wiele narzędzi,  za pomocą których można przygotować własną infografikę. To w większości przypadków proste kreatory. Część z nich jest bezpłatna. Po założeniu konta masz dostęp do darmowych szablonów, ikon i teł, za pomocą  których w prosty sposób stworzysz infografikę.

Należą do nich takie platformy jak:

[checklist icon=”hand-right” iconcolor=”” circle=”yes”]

[/checklist]

Przetestujcie i pokuście się o stworzenie własnej infografiki do firmowego bloga czy fan page’a.

Sama od czasu do czasu korzystam z Piktochart.com do tworzenia prostych infografik:  http://www.pinterest.com/imedias/ I… to wciaga.

Dla ambitnych. Książka do poczytania: http://helion.pl/ksiazki/infografiki-praktyczne-zastosowanie-w-biznesie-mark-smiciklas,infogr.htm

Katarzyna Biernacka
Katarzyna Biernacka
Certyfikowany trener Europejskiego Certyfikatu Kompetencji Informatycznych (ECCC) z zakresu modułów: „PI M7 e-Marketing” oraz „PI M9 Grafika dla fotografów”. Właścicielka firmy iMedia Solutions, specjalizującej się w inbound marketingu (prowadzenie blogów firmowych, content marketing) i organizacji szkoleń z zakresu marketingu w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.